Kimi Kime Şikayet Ediyorsun?! (3.Bölüm)

Kutuları açarlar ama sonuç maalesef olumsuz. Artık kahramanımız dayanamaz ve verir küsküyü eczacıya, babasına, çırağına, müşterisine…

Esaslı ve hakkaniyete dayalı bir konuşmanın üzerine kimse ağzını bile açamaz. Şikayet hattı aranır ve baştan sona yaşanan tüm aksilikler telefonun ucundaki arkadaşa yaklaşık 10 dakika boyunca anlatılır. Sessizliği ve sükuneti ile konuşmanın bitmesini bekleyen şikayet hattı söze şöyle başlar:

-Size hitap edebilmem için öncelikle isminizi alabilir miyim?
–İsmim Kahraman.
-Kahraman Bey, şikayetinizi dinledim ama size şöyle bir bilgi vereyim bunun için İl Sağlık Müdürlüğüne gidip şikayet edebilirsiniz ya da Eczacılar Odasına durumu anlatabilirsiniz.
–Evet, biliyorum ama bu durum ile ilgili en yetkili kurumun iletişim hattını aradım. Bununla ilgili bir şikayet kaydı oluşturabilir misiniz?
-Biz buradan kayıt oluştururuz ama ne zaman sonuçlanır bu konuda bir şey söyleyemem.
–Peki İl Sağlığa ya Eczacılar Odasına şikayet ettiğimde ne zaman sonuçlanacağını biliyor musunuz?
-Onu biz buradan göremeyiz.
–Önemli değil ne zaman sonuçlanacağı zaten, ben buradan şikayet kaydı oluşturayım.
-Peki siz bilirsiniz, ben durumunuz acil diye o şekilde yönlendirmek istedim.
–Teşekkür ederim. Oluşturdunuz mu kaydı?
-Ben sizi dinledim, şöyle oluşturuyorum: “Eczaneye gittiğimde bana ve diğer hastalara zorla farklı bir ilaç satıyorlar.”
–Hayır ben size dedim ki Poliklinikten Acil Servise gittim… …Eczane de ilacı getirmediğini söyledi. Sizi aradım çıkar çıkmaz.
-Peki. Diyorsunuz ki: “Acil servis beni kabul etmedi, ilacı satan eczane bana ilacın muadilini verdi, şikayetçiyim.”
–Hanımefendi iki kere uzun uzun anlattım, nasıl vardınız bu iki yanlış yargıya. Diyorum ki Poliklinikten Acil Servise gittim… …Eczane de ilacı getirmediğini söyledi. Sizi aradım çıkar çıkmaz.
-Anladım tamam Kahraman Bey. “Eczacının ve doktorum tutum ve davranışını beğenmediniz. Şikayetçisiniz.”
–Hanımefendi dalga mı geçiyorsunuz benimle? Ben sizden şikayetçiyim bana yardımcı olmuyorsunuz. Sizinle olan bu görüşmemizi yetkili bir üstünüz dinlesin ve lütfen bana en kısa sürede geri dönüş yapılsın. Bu sorunun bir an önce çözülmesini ve başka insanların da mağdur edilmemesini istiyorum.
-Kahraman Bey, ben size yardımcı olmaya çalışıyorum.
–Canım kardeşim, ablam. Lütfen çok sinirliyim. Sizin de belki iyi gününüz değil beni anlamakta, karşılıklı anlaşmakta sorun yaşıyoruz. En azından benim size 3 kere anlattığımı birisi dinlerse sorun anlaşılır zaten, akabinde konuşur şikayet kaydı oluştururuz.
-Peki ben şikayet kaydınızı oluşturdum. “Sağlık hattını aradığımda bana yardımcı olamayacaklarını söylediler. Şikayetçiyim.”
–Hey kurban olduğum Allah! Nasıl bir şeye denk geldik._I_didn_t_think_they_were_SERIOUS_about_this_whole__vegetable__thing

Telefon kapatılır.

Hani bu adamın şarjı azdı?
Kahramanımız ultra güç tasarrufu modunu kullanarak telefonla harikalar yaratmış ama ilaçsız, ama bitap evinin yolunu tutmuştur.

Aradan saatler geçmiştir. Evine vardığında telefon kapanmasın diye verilen mücadele şarj ile buluşunca sona ermiştir. Kahramanımız telefonda ilgili şikayet hattından bir cevapsız aramayı görünce çok üzülmüş ve hemen geri dönüş yapmıştır.

-Merhabalar, beni bu numaradan geri aramışsınız ama maalesef yetişemedim.
–Öncelikle hitap edebilmem için isminizi alabilir miyim?
-İsmim Kahraman.
–Kahraman Bey, ne zaman aranıldınız acaba?
-Bir saniye bakıyorum. 19:15’de aramışsınız.
–Şikayete konu olan durum nedir?
-Poliklinikten, Acil Servise gittim………İlacı getirmedikleri söylediler……Şikayet hattındaki bayana izah ettim ama çağrısı dinlensin istedim. Siz bu noktada şikayet kaydı oluşturabilir misiniz?
–Zaten konu ile ilgili arkadaşlar sizi bilgilendirmek için aramışlardır. Ben bu konuda size yardımcı olamam sizi aradıklarında ulaşılamadığınıza dair kayıt oluşturdum. Sizi tekrar aradıklarında lütfen telefonu açınız. Yardımcı olabileceğim başka bir konu var mı?
-Hayır, çok teşekkür ederim. Kolay gelsin.

Dakikalar saatleri kovalar ve nihayet beklenen arama gelir…

-Kahraman Bey iyi akşamlar.
–İyi akşamlar ben de aramanızı bekliyordum.
-İsmim Çağrı. Şikayetinizle ilgili sizi bilgilendirmek için aradık. Bakanlığın ve Eczacılar odasının aldığı karar çerçevesince ilgili maddenin ilgili bendince “Eczacılar muadil ilaç satma ve teklif etme hakkına sahiptir.” Şikayetiniz ile ilgili bir kusur bulunamamıştır. vs vs.
–Çağrı merkezi Hanım. Bütün anlattıklarımdan sadece burayı mı çıkardınız? Benim durumum ciddi ama eczane ilaç satmıyor, elimde yok diyor. Getir diyoruz getirmiyor. Bu nasıl iştir onu soruyorum. Acil yine ilgilenmiyor, poliklinik doktoru deseniz başından savıyor. Kaç tane eczane gezdim. Yok, yok, yok!
-Beyefendi! Ben sizi konuyu açıkladım kanunda bu yazıyor.
–Yahu ben yazmıyor ya da niye yazıyor demiyorum ki! Sabahtan beri izah ediyorum kimse anlamıyor, anlamamakta ısrar ediyor. Kaç saattir deli ettiniz. Hala kalkmışsın önünde yazan yazıyı okuyorsun bana. Siz bakanlık çalışanı mısınız yoksa bakanlığa bağlı özel sektör çağrı merkezi çalışanı mı?
-Bu bilgiyi sizinle paylaşamayız, ben uzmanım.
–Siz uzman doktor musunuz yoksa çağrı merkezi çalışanı mı?
-Ne alakası var Beyefendi! Ben yetkili biriyim.
–Sen yetkili birisi olsan, konuyu iyice dinler anlardın. Çünkü felç geçirme ya da ölme riski olan hastalar bu ilacı kullanır. Kusura bakmayın ben sizden de şikayetçiyim. Resmen dalga geçiyorsunuz benimle. Sizin amiriniz ya da yöneticiniz varsa bu konuşmalarımızı ve küstah tavrınızı dinlesinler istiyorum.
-Buranın yetkilisi benim, bu konuda yardımcı olamam.
–Sizi denetleyen, sizin yaptığınız hataları sorgulayan bir yer yok mu?
-İstediğiniz yere şikayet edebilirsiniz.
–Sizi bakanlığa ve BİTMER’e şikayet edeceğim Hanımefendi o zaman.
-Siz bilirsiniz, ben size kanunu söylüyorum siz bana yardımcı olmuyorsun diyorsunuz.
–Hala kanun diyorsunuz. Allah’a havale ediyorum sizi.

Görüşme biter..

Kahramanımızın bakanlığa ve BİTMER’e şikayeti sonrasında aldığı cevaplara hazır mısınız?

3.Bölüm Sonu

(4.Bölüm “FİNAL” …)

DİPNOT: BİTMER’in açılımı Başbekçilik İletişim Merkezidir, başka kurumlarla karıştırmayınız 🙂

Anahtar Kelimeler: Sağlık, Bakanlık, Devlet, Hastane, Eczane, Eczacılar, Odası, Acil, Servis, Poliklinik, Şikayet, Hattı, Hasta, Hakları, Çözüm, Yok, Sorun, Çok, Çağrı, Merkezi, Yetkisiz, Niteliksiz, İnsanlar, İlaç, Gündem

Yorum bırakın